Od początku kwietnia w miastach Polski północno-zachodniej Pizza Hut rozpoczyna kampanię edukacyjną „BOOK IT!” mającą na celu zachęcenie dzieci w wieku szkolnym do czytania książek. Akcja stanowi odpowiedź na alarmująco niski poziom czytelnictwa w Polsce, wykazany w ostatnich badaniach Biblioteki Narodowej .
Według najnowszych badań czytelnictwa aż 56% Polaków w wieku powyżej 15 r.ż. w ciągu ostatniego roku nie przeczytało ani jednej książki. Ażeby przyczynić się do zmiany tego stanu rzeczy Pizza Hut rozpoczyna kampanię edukacyjną BOOK IT! zachęcającą uczniów szkół podstawowych do regularnego czytania książek. Kampania ma charakter międzynarodowy – do tej pory została wprowadzona przez Pizzę Hut w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Puerto Rico, gdzie cieszy się dużą popularnością i akceptacją społeczną.„Celem BOOK IT! jest wykształcenie w najmłodszych uczniach przekonania, że czytanie książek nie musi kojarzyć się z przykrym obowiązkiem, a wręcz przeciwnie – może być wspaniałą przygodą! Wierzymy, że biorąc udział w naszej kampanii dzieci zachowają nawyk regularnego czytania książek również w starszym wieku i jako dorośli. To nasz wkład w budowanie wykształconego społeczeństwa.” – powiedziała Agnieszka Skarul, Brand Manager Pizza Hut.
Założenia kampanii są bardzo proste. Wszystkie dzieci ze szkół zgłoszonych do akcji otrzymają Dzienniki Małego Czytelnika i po przeczytaniu 5 książek zostaną nagrodzone zaproszeniem na dowolną małą pizzę do restauracji Pizza Hut w ich mieście. Z kolei klasa, która do końca roku szkolnego przeczyta najwięcej książek, zostanie zaproszona na wspólną kolację do Pizza Hut. Weryfikacji liczby przeczytanych książek dokonuje nauczyciel prowadzący potwierdzając je indywidualnym podpisem oraz specjalną naklejką Pizza Hut.
„Każda forma zachęcania dzieci do czytania jest godna uwagi, dlatego Program BOOK IT! spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem w naszej szkole. Z całą pewnością kampania pomoże nauczycielom zachęcać dzieci do czytania lektur szkolnych, ale także innych książek spoza obowiązkowego kanonu.” – powiedziała Beata Starzyńska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 23 we Włocławku, zgłoszonej do programu.
Kampania BOOK IT! jest obecnie wprowadzana w 6 miastach Polski północno-zachodniej, w której funkcjonują restauracje Pizza Hut. Do miast tych należą: Włocławek, Bydgoszcz, Koszalin, Gdańsk, Gdynia i Słupsk.
„W chwili obecnej najwięcej zgłoszeń mamy z Włocławka – do programu przystąpiło aż 8 z 12 szkół z tego miasta, co daje łącznie liczbę ponad 1000 dzieci zaangażowanych w inicjatywę systematycznego czytania. Mamy nadzieję, że w pozostałych miastach, do których wysłaliśmy zaproszenia nieco później, liczba chętnych będzie podobna.” – powiedział Kamil Kozar, Manager Restauracji Pizza Hut Wzorcownia we Włocławku, koordynator akcji w Polsce północnej.
Pierwsza edycja Programu BOOK IT! potrwa do końca roku szkolnego. Nastąpi wówczas wyłonienie zwycięzców i przyznanie nagród. Uczniowie, którzy przeczytają najwięcej książek otrzymają dyplom i specjalne wyróżnienie Małego Czytelnika Roku a także nagrodę niespodziankę od Pizza Hut.
„Jeśli program sprawdzi się w trzech województwach, od nowego roku szkolnego chcemy wprowadzić go we wszystkich miastach Polski, w których znajdują się restauracje Pizza Hut.” – zapowiada Agnieszka Skarul.
Link do strony artykułu: https://beta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/pizza-hut-zacheca-najmlodszych-do-czytania